Колата е 146 TS 16V 99год. Индикатора е светодиод свързан паралелно към мотора на вентилатора.Веригата е следната: плюсът на акумулатора-40А бушон G 254 след които свързвам кабел които трябва да се прекара в купето-след него съпротивление от 1К/1 ват-анода на светодиода-катода отива на пин 30 на нормално отворения контакт на релето за първа степен на вентилатора I99.По същия начин може да се свърже звуков индикатор-зумер или крушка за 12 волта.Светодиода го сложих под врътката за фаровете.При достигане на определената температура от 92 градуса перката трябва да се включи,а светодиода да свети.
Известие
Collapse
No announcement yet.
НАПРАВИ СИ САМ: Индикатор за работеш вентилатор-1 степен
Collapse
X
-
Аз например с удоволствие бих си извел такава сигнализация в купето, тъй като преди имах проблеми с перката... но тъй като не разбирам от ел. вериги обясненията на колегата са ми на неразбираем език
Ако някой обясни с по-прости думички бих се опитал. А може ли да се направи индикатор и за 2ра скорост?
Благодаря предварително
Comment
-
Колега, bonevski, светодиодът само Ви индикира, че релето е затворило контакта и че бушона е здрав, а не дава индикация за работата на вентилатора!!! Съществува опасната вероятност: светодиода свети, подлъгва Ви, че всичко е ОК. През това време вентилатора не върти /поради друга повреда: изгоряла или откачена клема на електродвигателя, ел. или механичен проблем в самия двигател: четки, лагери и др./ -> прегряване!!!
Comment
-
Причината да направя индикатора е че започнах да се съмнявам в уреда на таблото.Достигаше 90 градуса за около 15-20 минути и там си остава.Дали ECU включва 1 степен така и неразбрах.При работа на място по минути загряването е следното: за 5 мин-60гр.; 10 мин.- 70гр.; 15 мин.- 80 гр.;20 мин.- 90 градуса и спира да се качва. За мен термостата е изправен при проверка с опиване на маркучите,датчика за температурата е с 3 извода и забит на термостата като измерените съпротивления на пиновете при извадена букса с кабелите са:4 килома за товарните намотки на релетата за 1 и 2 степен командвани от ECU /Motronik 1.5.5.5/ и третия пин е директно на маса за уреда на таблото.В един от мануалите горното съпротивление беше дадено със стоиност 2,5 килоома и може това да е причината ECU да се лъже.Резистора за 1 степен на радиатора ми дава пълно късо и е за смяна.Вентилатор,релета,бушони,водна помпа са ОК.Направих индикатора за 1 степен защото е по лесно и бързо/релето I99 e в купето/,а за 2 степен трябваше да се прокарват кабели от реле 100 до таблото.Пробвах я на обездушаване никакъв ефект,при пускане на парното температурата спада за малко и отново качва 90гр.При включване на климатика перката на вентилатора си работи на бързи обороти изключва след няколко секунди после пак вкючва и тн. ПП.Извинявам се за допусната грешка катод-колектор/така е като пишеш едно а си мислиш за друго/.Забравих да спомена,че си купих и мултицет заради температурата които се оказа пълен боклук/и лед и вряла вода почти еднакви показания/.Колегата които се опасява че индикатора ще ме подведе донякъде е прав,въпреки че ако има някакво късо по ел.мотора на вентилатора би трябвало да горят бушоните. Ебати романа!!!!Alfa Romeo 146 TS 16v 1999г.
Comment
-
Първоначално публикувано от bonevski Покажи съобщениеПричината да направя индикатора е че започнах да се съмнявам в уреда на таблото...
Comment
-
Термоконтакти на радиатора нямам.Китаиското мултицетче го взех само да измеря температурата иначе имам 5-6 от които 3 цифрови с повисок клас на точност.Проблема с резистора на радиатора е че според мен трябва да е отрицателен температурен коефициент и при затопляне на антифриза съпротивлението му данамалява.Прилагам една снимка която показва 19 килоома 12 волта иначе няма да има разлика между 1 и 2 степен.Alfa Romeo 146 TS 16v 1999г.
Comment
-
Вече мога да спя спокоино благодарение на индикаторите/светодиода и зумера/.Ходих до х.Алеко и на няколко пъти температурата преминаваше с един/два милиметра показаната на снимката-90 градуса.Ако небеше зумера нямаше да разбера,че вентилатора се вкючва за няколко сеунди и температурата пада с милиметър под 90 градуса.ПП.Намерих и една интересна идея за индикатор на работеш вентилатор където вместо паралелно на мотора се свързва последователно.На една макаричка се навиват 10-15 навивки/меден,лакиран проводник с диаметър 1мм/,като двата края се свързват последователно на прекъснатия захранващ кабел.В макарата се слага една рид ампула с нормално отворен контакт,а към двата и края се свързва индикатора плюс съответното му захранване.Alfa Romeo 146 TS 16v 1999г.
Comment
Comment